Aku mesti kuat :'(

Assalamualaikum pembuka bicara :)


3 JUN 2012


Di kampung Ayer Tawar , Perak


Alhamdulillah sudah 18 tahun aku hidup di dunia ni . Thanks yaALLAH kau bagi kesempatan untuk aku hidup lagi . Dan tidak lupa buat MAMA ku Puan Zaida bt. Mohamath atau panggilan manjanya 'ZAZA' . Selama 18 tahun dia membesarkan aku seorang diri tanpa bantuan orang lain . Kesabaran dia cukup tinggi untuk membesarkan aku dan juga abang aku . Walaupun ada hari kami sekeluarga terpaksa mengikat perut tak makan dan tak minum tapi alhamdulillah ALLAH tetap bahagiakan keluarga kami . 


Sejak aku berusia 4 tahun lagi , mama dan abah tidak bersama lagi . Aku redha dengan ujian yang ALLAH beri terhadap aku dan keluarga aku . Tentu ada hikmah disebalik semua ini . MAMA ! please kuat oke . Selagi adaa masih hidup adaa akan teman mama walau apa pun yang terjadi dekat keluarga kita . Adaa akan tetap bersama mama selagi adaa kuat . MAMA ! maafkan kesilapan adaa dekat mama oke . Adaa tahu banyak sangat dosa yang adaa buat dekat mama selama ni . Adaa suka sangat membantah cakap mama tapi adaa tak pernah putus doakan mama sebab adaa sayang kan mama lebih dari segalanya . "adaa" - nama panggilan aku sejak kecil lagi .


------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Harini ramai kawan-kawan seumur dengan ku sudah melangkah ke dunia baru . Semua sudah menuju ke menara gading masing-masing tapi aku ? Aku masih disini . Aku masih menyusahkan keluarga aku lagi . Aku redha dengan apa yang ALLAH berikan kepadaku selama ni tapi aku tak kuat . Aku tak kuat menerima kegagalan . Ya, aku tahu aku tak sehebat orang lain tapi aku tahu ada lagi yang teruk dari aku . Keputusan sudah lama keluar . Aku masih lagi menunggu panggilan untuk sambung belajar tapi satu pun aku tak diterima . Terima kasih YaALLAH sekali lagi kau bagi ujian kepada aku . Sekali lagi aku kecewa dan aku rasa aku penat untuk teruskan hidup lagi . 


Aku redha dengan segala ujian yang aku dapat sekarang ni . Takpe natasya rezeki kau belum sampai lagi . Kuat oke , kau mesti kuat terima semua ni . Biar lah orang nak cakap apa-apa pun tentang kau janji kau sabar oke . I must strong , aku mesti kuat terima semua ni . Mungkin suatu hari nanti ada khabar gembira yang sedang menunggu aku insyaALLAH aku menunggu saat-saat tu . Terima kasih kawan-kawan ku , korang selalu support aku walaupun aku tengah down . Moga ALLAH balas budi baik korang tu . :')



Coretan pendek dari aku . Harap terima . Doakan aku yang terbaik . Terima kasih . Assalamualaikum .

No comments: